(„МАЛКИЯТ ПРИНЦ” ОТ БРОДУЕЙ, ЛЕДЕНОТО ШОУ НА СИРК ДЬО СОЛЕЙ „ХОГУОРДС”, КОНЦЕРТЪТ СПЕКТАКЪЛ „ЧАПЛИН ПИАНИСИМО”)
ПЕТЯ АЛЕКСАНДРОВА
СHALLENGES IN THE MEDIA „WARM-UP“ FOR GUEST MEGA PERFORMANCES („THE LITTLE PRINCE” FROM BROADWAY, THE CIRC DE SOLEIL ICE SHOW „HOGWARDS“, THE CONCERT SHOW „CHAPLIN PIANISIMO“)
РETIA АLEXANDROVA
Медиалог 16/2024
Medialog 16/2024
Резюме: Отразяването на мегаспектакли е адекватно на размаха на самите прояви: предварително сме добре информирани от набъбналите с факти и имена пресрилийзи. В този текст обръщам внимание на пукнатините, когато нещо завоалирано фигурира в експликациите, а подвежда в очакванията. Примерите са три – бродуейският спектакъл „Малкият принц”, леденото шоу „Хогуордс” на Цирк дьо Солей и концерт спектакълът „Чаплин Пианисимо”.
Ключови думи: Малкият принц, Хогуордс, Чаплин
Abstract: The coverage of mega-spectacles is adequate to the scale of the events themselves: we are well informed in advance by the press releases bloated with facts and names. In this text, I pay attention to the cracks, when something veiled appears in the explanations, and misleads in the expectations. There are three examples – the Broadway performance „The Little Prince“, the „Hogwards“ ice show of Cirque de Soleil and the concert performance „Chaplin Pianissimo“.
Key words: The Little Prince, Hogwards, Chaplin
Използвана литература:
БЕРНАЙС, Едуард. (2020) Формиране на общественото мнение. Изток – Запад. [BERNAYS, Eduard. (2020) Formirane na obshtestvenoto mnenie. Iztok – Zapad].
БОНДИКОВ, Венцеслав. (2020) PR като обект на познание (към философията на пъблик рилейшънс). Парадокс. [BONDIKOV, Ventseslav. (2020) PR kato obekt na poznanie (kam filosofiyata na pablik rileyshans). Paradoks].
ЛЕРМЪР, Ричард. (2010) Директен PR. Класика и стил. [LERMAR, Richard. (2010) Direkten PR. Klasika i stil].
ШОТЪН, Ричард. (2023) Направлявай избора си. Асеневци. [SHOTAN, Richard. (2023) Napravlyavay izbora si. Asenevtsi].
Петя Александрова е професор и доктор на науките в Нов български университет. Работила е като редактор в националното радио и телевизия, вестник „Стандарт“, списанията „Летература“, ЛИК, „АРТизанин“. Автор е на четири монографии („Мъките на заглавието“, „Изгубени в гледането“, „Преходни истории за култура и комуникации“, „Предимства и предизвикателства на късите форми“), множество публикации в специализирания и периодичен печат, сценарии на телевизионни предавания и на документални филми.
Petia Alexandrova is Professor, DSC, at New Bulgarian University. She has worked as an editor at the National radio and television, the newspaper „Standard“, the magazines „Leteratura“, LIK, „ARTizanin“. She is the author of four monographs („The torments of the title“ [„Мъките на заглавието“], „Lost in Viewing“ [„Изгубени в гледането“], „Transition Stories for Culture and Communication“ [„Преходни истории за култура и комуникации“], „Advantages and Challenges of Short Forms“ [„Предимства и предизвикателства на късите форми“]), and of numerous publications in the specialized and periodical press, of scripts of TV shows and documentaries.